onsdag 22 december 2010

¤¤¤ Ensam hemma 2 ¤¤¤


Vi har sett ännu en julfilm och denna gången blev det "Ensam hemma 2". Samma skådespelare som i den första och egentligen samma handling. Största skillnaden är att han inte är hemma utan i New York.
Håller med Anders fullt ut när han säger att det som är roligast och det som man väntar på i filmen är ju scenerna där "skurkarna" får sig en omgång. Annars är filmen inte så intressant.
Men allvarligt.... att få fyra tegelstenar i huvudet från hög höjd. Klara någon av det?
"Fällorna" i denna filmen är lite väl skruvade. Ungen är ju livsfarlig för sjutton!

Lite julstämning finns allt i filmen, men det kan ha att göra med att jag såg den mycket förr under just julen.

Betyger blir en 3:a

Kommer nog inte bli så mycket mera julfilmer för nu är ju snart julen över. Men jag har ett mål. Att se 2000 filmer innan detta året är slut. Har en del att titta på eftersom jag nu "bara" sett 1973 stycken.

Ps. Har börjat att se på två julfilmer till som gått på tv och som jag inte sett förut. Måste dock se klart dom innan jag kan betygsätta. DS

1 kommentar:

  1. God Jul
    Har träningsvärk i mina armar idag:)
    www.vovvarnapavastergarden.blogspot.com

    SvaraRadera