onsdag 17 november 2010

¤¤¤ Förslag på julfilmer önskas ¤¤¤

Denna filmen ska få inleda mitt maraton den 28 november för då är det 1:a advent.

Fick in "Disney´s - En julsaga" idag på macken och en gammal idé började så sakta att ta form igen.
I många år har jag sagt att jag vill ha ett julfilmsmaraton. Vad betyder då där här då? Jo, från första advent och fram till julafton får jag inte se några filmer som inte har temat jul. Detta tycker jag är en liten småkul grej som gör att man får lite mer inspiration och lite mer julstämning.
Tyvärr har jag aldrig lyckats genomföra det eftersom vi inte riktig orkat leta fram julfilmer.

Klassiker som "Ensam hemma" måste bara ses och en annan riktigt bra julfilm som jag kan rekommendera är "Polarexpressen". Men jag vill se mera! Jag vill se riktiga godingar som kanske inte blivit så populära men som faktiskt är himla mysiga. Jag vill hitta GULDKORN!

Detta är även ett perfekt sätt för mig att få fylla i min lista på filmtipset där jag betygsätter alla filmer jag ser.

Kommer givetvis att blogga om filmerna. Bra som dåliga.

Hoppas nu bara att maken går med på detta. Håll tummarna!

4 kommentarer:

  1. "Tomten är far till alla barnen" är ju ett måste!
    Bad Santa och Elf, haha. Det är ju jättesvårt att komma på vilka som utspelar sig vid jul.

    Om inte annat så älskade jag den norska julkalendern Nissene på låven =D

    Hoppas att du hittar massa bra filmer.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen!
    Ja, "Tomten är far till alla barnen" är bara så bra. Har blivit att vi ser den dagen innan julafton.

    SvaraRadera
  3. Hihi jag blir glad bara jag tänker på den, när man har sett den så många gånger upptäcker man hela tiden nya saker man missade dom tidigare gångerna =)

    SvaraRadera
  4. Kolla den danska filmen Julefrokosten...grymt rolig film, dock bör man nog vara 12 år och uppåt. Och nej det är ingen film med olämpligt innehåll.....finns på piraebay.se

    SvaraRadera