lördag 27 november 2010

¤¤¤ Filmtips ¤¤¤

Mitt julfilmstittande har inte startat ännu men jag har ju givetvis sett lite annat.

Så bra!!! " Draktränaren" är verkligen toppen från första stund. Animeringen är supersnygg (kanske hjälpte att vi såg den i blu-ray) och i den engelska versionen så gör Gerard Butler en av rösterna ;)
Jag blev givetvis helt kär i den svarta lilla draken som dom gjort så himla söt. Tycker faktiskt att den påminner om en katt i ansiktet. Gillar denna filmen starkt, en 4:a i betyg.

Loke var helt inne på dinosaurier innan han såg denna filmen.
Nu är det DRAKAR som gäller!



Så här ska en bra film vara! " The last song" är både romantisk och dramatisk. Och många tårar kom vilket höjer mina betyg på filmerna. Det märks tydligt att det är samma författare som till mina favvofilmer "A walk to remeber" och "The notebook". Jag rekommenderar denna filmen varmt, en stark 3:a i betyg. Nära en 4:a men det är något med Miley Cyrus som jag inte gillar. Kan inte sätta fingret på det bara...



Detta var en film i min smak. Gillar Nicholas Cage och magi och blandar man detta får man just "Trollkarlens lärling". Kändes aningen barninriktat ibland och en del skämt var nästan för barnsliga. Men en stark 3:a i betyg, det är den allt värd.



Oftast ser man ju bara storfilmerna, alltså dom som det görs mest reklam för. Igår bad Anders mig att ta med en film hem, jag fick välja själv (OHH MY GOOD!) så valde jag filmen "After.Life". En thriller med bra skådisar som Liam Neeson, Christina Ricci och Justin Long.
Man kanske kan hitta ett litet guldkorn, men efter att ha sett filmen så får man allt leta vidare.
Filmen får en 2:a i betyg. Den var ganska så tråkig och det är väl inget jag rekommenderar.
Den är lite läskig emellanåt och om man vill se en naken Christina Ricci ska man absolut se denna då hon faktiskt spenderar mesta delen av filmen liggandes på en bår hos begravningsentrepenören. Slutet är väl helt okej egentligen, om man gillar att vara ovetandes föstås.


3 kommentarer:

  1. The last song är helt underbar! Älskar Nicholas Sparks filmer och kan rekommendera alla han gjort hittills!
    Han har ju gjort Notebook (som är min absoluta favoritfilm), dear John, A walk to remember och Nights in Rodanthe (som jag inte sett ännu faktiskt). Har du missat någon av dessa så se dem omedelbart! :-)

    SvaraRadera
  2. Sv: nej jag har inte läst böckerna men varit väldigt sugen på att göra det, det finns massvis med fler böcker än vad det finns filmer! Så det blir nog till att läsa några av hans böcker inom en snar framtid :-) De kan ju knappast vara sämre än filmerna iallafall? Böcker brukar nästan alltid vara bättre.

    SvaraRadera