tisdag 12 oktober 2010

¤¤¤ Tji fick jag! ¤¤¤

04:10 hör jag Thor gråta. Försöker smyga mig uppför trappan och titta till honom. Han hade tappat nappen så jag gav honom en ny och försöker smyga ut igen. MEN det var lögn i helvetet! Så fort jag lämnade rummet började han gallskrika och för att inte Loke skulle vakna lyfte jag då upp honom och satte mig i hans soffa där vi borrade in oss i en filt. Jätte mysigt och Thor somnade nästan genast om. Reser mig då försiktigt för att lägga honom i sängen igen men det gick ju bara inte. Ger upp efter en halvtimme och tar med mig honom ner till sängen där han finner sig i att ligga på min arm. Däremot ligger han och stirrar på mig vilket gör att jag inte kan sova och samtidigt börjar Anders variera sitt stockdragande tillsammans med underliga säl ljud så till slut ger vi upp. Har nu gett Thor välling och hoppas att klockan kan börja gå lite fortare så att Anders kan gå upp med Loke och åka till dagis. Förhoppningsvis kommer Thor vara trött då ( han är trött redan nu förresten).
Allt detta bara för att jag råkade säga igår att det gått JÄTTE bra med barnen sedan vi bytte sovrum. Thor har sovit som en stock, inte vaknat av minsta lilla ljud och igår sov han nästan till halv åtta. Men men, det är väl bara att börja om från början. Gick ju några dagar iallafall. Man ska uppenbarligen inte vänja sig vid lyx ;)



För övrigt så står Thor själv. Han går små steg, han ger mamma saker i handen och han säger "titta". Börjar bli stor nu. 1 års dagen närmar sig =)

1 kommentar: