torsdag 21 oktober 2010

¤¤¤ Film hos Marika ¤¤¤

Den svenska titeln på filmen är "Flickan från ovan".

Efter boxpasset igår hade vi bestämt att det skulle bli filmkväll hos Marika. Jag tog med mig "Flickan från ovan" och min virkning (förstås). Väl där fick jag middag som bestod av ris och jätte god kyckling med grönsaker. Uppskattades verkligen =)

Det var en väldigt ledsam film vi valde, men samtidigt som det var sorgsen så var den väldigt spännande. Under en sekvensen vågade jag knappt andas, så spännande var det. Och sedan när jag åkte hem från Marika kände jag det där lilla obehaget och tittade mig lite extra runt omkring.

Det användes mycket fina färger och miljöer så själva fotot i filmen var speciell. Så helheten var bra. En stark 3:a blir mitt betyg.

Filmen är baserad på en bok som både jag och Marika har läst. Själv kommer jag inte ihåg boken men Marika sa att det stämde överens.

Utmärkta skådespelare förresten! Mark Wahlgren spelar fadern, Rachel Weisz modern, Susan Sarandon mormodern och Stanley Tucci är mördaren och han gör rollen så trovärdig att jag numera kommer att se honom som mördare en lång tid framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar