lördag 30 oktober 2010

¤¤¤ Allt har gått bra ¤¤¤

Inskolningsveckan för Thor är avklarad och jag måste säga att det gått över förväntan. Det var meningen att vi skulle varit med mån-ons men redan på tisdagen konstaterade vi att vi (jag & anders) inte gjorde så stor nytta. Så barnen fick klara sig själva redan på onsdagen och veckan ut. Loke däremot tyckte nog att det var lite jobbigt att ha mig där. Han visste nog inte riktigt vem han skulle lyssna på och jag tyckte att han fick några utbrott som egentligen inte alls liknade min lille pojk. Men så är det väl.
På dagis är det inte mamma som bestämmer och det var svårt för mig att titta på när någon annan röt ifrån (fast samtidigt ganska skönt) han måste ju lära sig.

Några snabba timmar spenderades igår på badet i Grästorp. Innan mitt zumbapass så passade vi på att ta med barnen för att bada lite. Thor tyckte först att det var lite kallt och otäck men efter en stund släppte det och han gillade det mer och mer. Loke tyckte inte alls om att vara i den lilla bassängen (fast han bottnade) utan satt mest på en madrass hela tiden. Efter fikat blev han dock modigare och provade på den stora bassängen. Det gick bättre och han försökte sig till och med på att simma.
Men det bästa av allt var givetvis bubbelpoolen. Det tyckte jag också =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar