tisdag 10 augusti 2010

Ta tag i det igen.

Har sagt i flera veckor nu att jag måste ta tag i min kost igen. Det har varit så svårt att försöka tillaga något lite mera avancerat nu när vi målar huset. All tid går ju åt till det. Att hinna äta ordentlig finns liksom inte med på kartan.
Men men... eftersom jag och Mi verkligen kommit igång med träningen, både simning och springning så känns det lite tråkigt att låta allt gå om miste bara för att man inte äter ordentligt.
Eftersom det regnade igår så passade vi att handla lite så nu känns det lättare att ta ta i saker och ting. Till frukost fick det bli två "Lingongrova" med makrillfilé i tomatsås. Får se hur länge jag står mig på det, blev iallafall väldigt mätt när jag åt.

Igår blev det en springtur med Mi. Härligt att springa efter tio på kvällen när det inte är några andra i närheten. Vi sprang iallafall betydligt längre än vad som var planerat och jag var så himla stolt när vi till slut stannade. Kändes som om jag kunde klara av vad som helst! Känner dock av en smärta på insidorna av vaderna idag. Det kom smygandes redan igår men som sagt, det är värre idag. Får kanske vila lite med springningen. Men inte för länge, känner redan ett sug att gå ut igen. Att se hur mycket man klarar av nästa gång. Vilken kick!!
Ikväll blir det box med Linda, Mi och Frida. Jag ska få öva mitt pass på dom. Ska bara hem och fixa in lite skön musik så är allt klart.

Livet leker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar