fredag 6 augusti 2010

Filmtips... igen!

Här kommer det mera filmtips. Älskar verkligen film och att vi just nu är inne i ett stim. Ändå har jag på något vis hunnit med att både träna, springa, måla hus och ta hand om barn. Helt otroligt!



"The Crazies"
Anders frågande om jag kunde tänka mig att se en mystisk sci-fi thriller? Och ja, varför inte tänkte jag. Då kan han hem med denna filmen. Den får en 3:a i betyg för den var verkligen helt okej. Lite små läbbig och obehaglig men absolut inte för läskig för min smak.
Lite ögongodis fanns det också, Timothy Olyphant har huvudrollen.




"Snabba cash"
Joel Kinnaman är ju bara så läcker!!!
Men filmen blir dock inte bättre för det. Kändes ganska så klen tycker jag. Man har ju sett allt detta förut känns det som. Ger ändå en 3:a i betyg, en svag en. Men jag är ganska så svag för Kinnaman. ;) Känns dock som om han gör en bättre rollprestation som "Lisa" i Falckfilmerna.
Såg filmen tillsammans med Marika som var riktigt besviken på filmen då hon hade läst boken.




"The Alfabeth Killer"
En thriller som är baserad på en sann historia. Sånt är alltid intressant och har för mig en förmåga att bli lite läskigare när det faktiskt har hänt på riktigt. Denna filmen blir dock aldrig riktigt intressant tycker jag. Listade ut vem som var mördaren ganska så fort (men det kan bero på att man sett ett antal filmer nu för tiden). Känner dock obehag i filmer som denna som har snabba klipp och där huvudpersoner hör röster osv. Detta var en sådan film. En 2:a i betyg.




"Love Happens"
Jodå, jag har allt haft tid för lite kärleksdravel också. Får passa på när man är ensam hemma ;)
Denna kärleks komedi var inget undantag från andra filmer i denna kategori. Snygg manlig skådis, snygg och urgullig kvinnlig skådis. Kan ju bara betyda en sak, att vi sett det förut.
Men en 3:a i betyg för att jag fortfarande älskar dessa filmer och jag hoppas att dom aldrig dör ut.




"The Losers"
Detta var en cool film men massvis av snygga scener och klipp. Action när det är som bäst helt enkelt! Chris Evans roll är ju störtskön och efter hans insats bara Älskar jag låten som han sjunger på i filmen. Men inga tårar så en 3:a i betyg.

1 kommentar:

  1. hej hopp...ja frukostbuffe is the shit...lite sur för att jag inte kan äta ost o yoghurt bara...men io helgen ska vi 2 o ett par till bo på Opalen i gbg o där har dom mjölkfria grejer på buffen..TOPPEN! hoppas vi kan ses snart..filmkväll på torsdag eller fredag nästa vecka kanske? kraaaam s

    SvaraRadera