lördag 31 juli 2010

Filmtips

Nu när Anders inte har jobbat (hela tre dagar har han faktiskt varit hemma) så har vi kommit in i en av våra älskade filmperioder. Och denna gången har den faktiskt fortsatt även fast Anders börjat jobba ordentligt igen. Vi har sett både bra och dåliga filmer. Ingen som är sådär härligt super. Men som sagt, detta är ju bara vad jag tycker. Alla får ha en egen uppfattning.





"I love you Phillip Morris"
Detta var en av dom bättre filmerna. En 3:a i betyg, alltså helt okej.
En drama/komedi som var lite utöver det vanliga. Jag hade ingen aning om vad filmen skulle handla om så jag kan säga att det blev lite av en chock för mig när vi kom en bit in i filmen.
Jim Carrey gör en bra roll som alltid.





"Cop Out", också den helt okej. Nästan på gränsen till mycket bra. Men en 3:a får det bli. Bruce Willis är ju bäst i denna sortens film. Då menar jag action/komedi. Man fick sig en del härliga skratt och sen är det ju så kul när dom blandar in frekvenser från andra filmer.





Denna filmen," The book of Eli", borde nog egentligen ha fått en 4:a. Men jag tyckte att den blev ganska så tråkig. Sen kändes det som att jag nyss sett en liknande film "Vägen" med Viggo Mortinsson, och den var nog bättre. En 3:a får det bli och det är för att slutet ar en cool tvist. Och! Jag höll på att glömma... Mila Kunis är jätte snygg i filmen. Betydligt bättre som skådis än i "That 70´s show". Det är något jag kan lova.





"From Paris with love" var en mycket bra action film. Det var inte en lugn stund en enda gång i filmen. Och detta är John Travolta när han är som bäst. Rå och kaxig, det är hans melodi.
En 3:a





"Youth in Revolt"
NEj nej nej! denna filmen var inte bra. En stackars tönt (Michael Cera, i röd tröja på bilden) hittar sin drömtjej och gör allt för att dom ska få vara tillsammans. Han gör verkligen allt och är snart indragen i både det ena och det andra då han fram manar ett "andra jag".
Gillade verkligen inte denna film. 2:a i betyg.
Och Michael Cera kommer nog aldrig att få spela annat än tönt.

Så där! Har sett några fler filmer men ni får nöja er med detta för nu. Älsklingen är på väg upp från duschen så nu är det god natt.

2 kommentarer:

  1. Kul med filmtips tycker jag! Av dessa filmer har vi bara hunnit se The book of Eli än så länge. Dåligt med filmtittande just nu med tanke på omständigheterna men vi kommer nog ikapp så småningom :)

    SvaraRadera
  2. Mia: vi är båda medlemmar faktiskt. Jag heter "Sgt.Pepper" och Linn heter "Pestoman". Kan ju adda oss som vänner. Använder det inte så flitigt längre men jag har gjort. Medlem sen 2002, 1956 betyg satta, dock fattas det en del då jag glömt av det på sistone.

    SvaraRadera