lördag 26 juni 2010

Midsommar 2010


Man blir dock lite rädd när man ser Petters härliga midsommar stämning

Vi firade Midsommar direkt efter att Lokes kalasgäster hade gått. Från dom ena till dom andra =)
Vi blev ett gäng som samlades hemma hos oss, sammanlagt med alla barn så var vi 26 stycken. Vädret var det lite si och så med, så fort solen försvann bakom molnen så blev det jätte kallt, berodde nog mycket på att det blåste som det gjorde. Men tipspromenad blev det innan grillningen kom igång. Och vinnarna (blev oavgjort) fick välja på två pocketar som Marika hade skänkt kvällen till ära.


Bästa frågan ever!!

Midsommarmaten blev ett totalt fiasko för min del eftersom jag var så förkyld så att jag kände inte var någonting smakade. Marika hade bakad bröd som såg ljuvligt ut men i min mun smakade det bara deg. Potatissalladen såg också jätte god ut men som sagt, var inte ens någon idé att smaka. Åt inte ens jordgubbar. Var helt enkelt inte sugen. (Ska ta det idag istället).
Medan vi satt på altanen och alla hade ätit färdigt så sjönk temperatur ytterliggare så vi ställde in kubbet. Vilken jag grämer mig över något fruktansvärt. Midsommar utan kubb är ju inte midsommar!!! Brukar bara spela en gång om året och nu är jag rädd att det inte ens blir det.


Barnen OCH Magnus spelade iallafall lite kubb


Efterätterna kom fram, kladdkakor från Marika och paj från Linda och givetvis massor av jorgubbar. Och sedan blev det filmquizz som jag och Anders inte fick vara med på, vilket var väldigt tråkigt för jag tycker att sådant är riktigt roligt. Men eftersom vi hade gjort quizzet så hade det varit för enkelt =P.
Efter det droppade folket sakta men säkert av.
Ska bara tillägga att kvällen inte gick så här fort. Med 11 ungar som springer omkring överallt tar det betydligt längre tid att göra saker än vad det brukar göra. Tur att dom flesta som var här har barn så att alla hade överseende med det.
Summan av kardemumma var att min Midsommar var mycket trevlig. Tyvärr vaknade jag med huvudvärk, OCH det berodde inte på spriten!!!


Underbara Marika och Magnus


Söta och goa Sofie som för övrigt fyller 30 år idag! Grattis!


Über kära Louise och Christian ;)


Härliga Mi som INTE kan berätta roliga historier ha ha


Louise och Marika var i det rosa laget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar